Utmaningarna

Jag har ju ett mål att gå ner i vikt och leva ett hälsosammare liv. Det gör ju också att man oftast måste träna för att komma dit, så 3-5ggr i veckan ligger det på schemat för min del.

Just nu försöker jag hitta en ny balans i hur jag ska lägga upp mitt träningsprogram för att komma till delmål i vikt. I helgen körde jag intervaller med två vänner och fick riktigt bra tips teknik med löpningen, inte de lättaste övningar för att vara så små kände jag. 

Min ena vän frågade där ifall jag ville ta mig an en utmaning om att gå ner i vikt med han och den som lyckas bäst på den bestämda perioden får ett besök på Liseberg av den andra. 

När vi (sambo med barn) var ute och gick idag fick jag ytterligare en utmaning av en annan vän om att vi inte får spela dataspel innan vi har gått 10000 steg för dagen, klarar vi inte det målet så får vi inte spela den dagen eller dagen efter som staff. Kände ju att detta kan vara en kul utmaning som samtidigt passar bra in på den andra. 

Så nu är det två utmaningar som ska jobba tillsammans för att klara det tredje - ett hälsosammare liv.
/MLP

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Äntligen fredag

Jobb och skola

Bakning